شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

چه لپ تاپی بخرم که به صرفه باشه؟

مجله مجله فناوری و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی

چه لپ تاپی بخرم که به صرفه باشه؟

۱۰۲ بازديد

لپ تاپ مک بوک پرو ۱۶ اینچی (M2 Pro یا M2 Max) – بهترین لپ تاپ برای ادیت ویدیو

اگر یک کاربر حرفه‌ای هستید که حجم کاری زیادی داشته و به دنبال قدرت بالا، گرافیک و عمر باتری خارق العاده است، می‌تواند مک بوک پرو ۱۶ اینچی همراه با تراشه M2 Pro یا M2 Max را انتخاب کند. این لپ تاپ ارزان نیست و مدل‌های آن از ۲۴۹۹ دلار شروع می‌شوند.

اما با پرداخت این پول می‌توانید قوی‌ترین و بادوام‌ترین لپ تاپی را دریافت کنید که در جهان وجود دارد. مک بوک پرو ۲۰۲۳ شباهت زیادی به مک بوک پرو ۲۰۲۱ دارد و با همان ناچ صفحه نمایش، پورت‌های یکسان، شارژ مگ سیف و همان سیستم اسپیکر استثنایی ارائه می‌شود.

در تست‌های ما، مدل M2 Max چندین ساعت بیشتر از مدل M1 Max که در سال ۲۰۲۱ ارائه شده بود، دوام داشت. این لپ تاپ برای کارهای استاندارد خانگی و اداری هم مناسب بوده و تفاوت خاصی در عملکرد با هم ندارند. اما اگر شغل شما طوری است که به یک لپ تاپ با قدرت بالا نیاز دارید، می‌توانید با خرید این لپ تاپ تا حد زیادی در زمان خود صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ استوک کدام اند؟

مدل ۲۰۲۳ در این لیست پایین‌تر از مدل ۲۰۲۱ دیده می‌شود، چرا که هنوز هم معتقدیم که مدل‌های ۲۰۲۱ می‌توانند برای کاربرانی که به‌دنبال هزینه پایین‌تر هستند، مناسب‌تر باشند و ارزش خریدشان بالاتر است.

مدل‌های ۲۰۲۳ به تازگی وارد قفسه فروشگاه‌ها شده‌اند و انتظار داریم که بیشترین قیمت ممکن را هم مخصوصا در ایران داشته باشند. این محصول برای کاربرانی مناسب است که به دنبال هسته‌های پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی بیشتر بوده و واقعا از تک تک این هسته‌ها برای پیشبرد سریع کارشان استفاده می‌کنند. باید به نوع تسک‌های خود توجه کرده و ببینید که واقعا به این قدرت برای کار خود نیاز دارید یا خیر.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


لپ تاپ XPS 13 دل – بهترین گزینه در راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویان

ما در راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویان می‌توانیم به XPS 13 کمپانی دل به‌عنوان بهترین نمونه اشاره کنیم. این محصول بسیار جمع و جور و قابل اعتماد بوده و بدنه زیبایی هم دارد. نمایشگر عالی آن با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ همراه شده و عملکرد عالی هم سبب می‌شود که انتخابی ویژه برای کاربران عمومی باشد.

ما مدل i7 این لپ تاپ را تست کرده و متوجه شدیم که برای تسک‌های مورد نیازمان، بدون هیچ گونه کاهش سرعت یا ایجاد گرما، بهترین عملکردش را نشان می‌دهد. این لپ تاپ برای بازی و کارهای رسانه‌ای هم بسیار خوب عمل کرده و می‌توانید به آن اعتماد کنید.

یک مدل دیگر به نام XPS 13 پلاس هم داریم که طراحی شیک‌تری داشته و شامل انواع ویژگی‌های جدیدی است که XPS 13 در اختیار شما نمی‌گذارد. از جمله می‌توانیم به صفحه نمایش اولد، پد لمسی بدون حاشیه و همچنین کلیدهای لمسی LED اشاره کنیم. بنابراین، با هزینه بیشتری می‌توانید به سراغ این مدل در بازار هم بروید.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


لپ تاپ ThinkPad X1 Nano لنوو – بهترین لپ تاپ برای سفرهای کاری

از بسیاری جهات، لپ تاپ ThinkPad X1 Nano یک تینک پد فوق پیشرفته محسوب می‌شود. در پاسخ به این سوال که چه لپ تاپی بخرم خوبه باید به این نکته توجه کنید که به دنبال چه کاربردی از لپ تاپ خود هستید؟ این محصول بدنه محکمی داشته و کلیک کننده‌های مجزایی هم دارد.

یک شاتر به‌عنوان فراهم کردن حریم خصوصی فیزیکی به آن اضافه شده و یک ترک پوینت قرمز رنگ هم در وسط صفحه کلید مشاهده می‌کند. یک سری ویژگی‌های امنیتی و مدیریتی ویژه کسب و کارها را هم داریم که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

این لپ تاپ Nano بسیار خاص بوده و به این دلیل است که سبک‌ترین تینک پد کمپانی لنوو محسوب می‌شود که تا به امروز ساخته شده است. این یکی از سبک‌ترین لپ تاپ‌هایی هستند که می‌توانید خرید کنید و تنها ۹۰۲ گرم وزن دارد. کمپانی برای رسیدن به این وزن شگفت انگیز، عملکرد را فدایش نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین لپ تاپ های پرفروش در بازار ایران

نانو عملکرد ساکتی داشته و صدای فن را نخواهید شنید. گرمای قابل توجهی هم در هنگام اجرای بارهای کاری سنگین تولید نشده و کاملا می‌توانید برای کارهای خود از آن استفاده کنید. اگر به دنبال یک لپ تاپ تجاری قابل اعتماد هستید که حس امنیت بالایی با آن داشته باشید، این لپ تاپ می‌تواند برای شما مناسب باشد.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


لپ تاپ Razer Book 13 – بهترین لپ تاپ برای بهره وری بالا

کمپانی ریزر بیشتر به‌خاطر لپ تاپ‌های گیمینگ خود شناخته می‌شود. اما این شرکت با محصول جدید خود به نام Razer Book 13، می‌تواند در فضای تجارت و بهره وری هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. ضخامت لپ تاپ در حد ۰.۶ اینچ بوده و در حد ۱.۴ کیلوگرم هم وزن دارد.

لپ تاپ در واقع یک ایستگاه کاری قابل حمل بوده و ظاهری زیبا و محکم دارد. بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده و پورت‌های مناسبی هم از جمله HDMI 2.0، USB-A، تاندربولت ۴ و اسلات میکرو اس دی به همراه دارد. این یکی از معدود لپ تاپ‌های گیمینگ موجود است که با صفحه کلید RGB ارائه شده و آن را دوست خواهید داشت.

در داخل لپ تاپ هم چیزهای شگفت انگیز دیگری را می‌توانیم ببینیم. تراشه قدرتمند این لپ تاپ بهتر از هر لپ تاپ ویندوزی دیگر بوده و در تست دریافت خروجی از برنامه پریمیر پرو هم توانست عالی عمل کند. لپ تاپ Razer Book 13 نمی‌تواند در دسته محصولات گیمینگ باشد، اما عملکرد آن در برخی از بازی‌ها عالی بوده و چنین عملکردی را با کمک گرافیک یکپارچه خود تامین می‌کند.

این لپ تاپ حتی می‌تواند بازی Shadow of the Tomb Raider را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. قیمت بالای این لپ تاپ برای همه ایده آل نیست و ممکن است که بهترین لپ تاپ برای خرید نباشد. این محصول همچنان یک لپ تاپ فوق العاده بوده و بدنه با کیفیت را با عملکرد بهره وری قدرتمند ترکیب می‌کند.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


لپ تاپ Zenbook S 13 OLED ایسوس – بهترین لپ تاپ با صفحه نمایش OLED

به نظر شما چه لپ تاپی بخرم که صفحه نمایش OLED بهتری داشته باشد؟ برای تهیه یک لپ تاپ سبک وزن با صفحه نمایش عالی، دیگر نیازی به صرف هزاران دلار نخواهید داشت و می‌توانید به سراغ Zenbook S 13 OLED ایسوس بروید. این محصول به پردازنده‌های جدید سری رایزن ۶۰۰۰ مجهز شده و دستگاهی قدرتمند و سبک وزن محسوب می‌شود.

استفاده از آن بسیار سرگرم کننده بوده و کاملا آن را دوست خواهید داشت. به‌علاوه، این محصول به کیفیت ساخت محکم و پردازنده عالی و سریعش هم معروف بوده و تنها ۱.۱ کیلوگرم وزن دارد. ضخامت آن هم کمی بیش از ۰.۵ اینچ بوده و یک عدد پد LED دستی هم در تاچ پد آن تعبیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: محبوب ترین لپ تاپ های بازار ایران را بشناسید!

در این لپ تاپ می‌توانید با صفحه لمسی همه کارهای خود را انجام داده و تحت تاثیر راحتی آن باشید. صفحه نمایش لمسی اولد لپ تاپ هم روشن و بزرگ بوده و زیبا به نظر می‌رسد. پردازنده رایزن ۷ این لپ تاپ در مدل ۱۲۹۹ دلاری، می‌تواند تسک‌های چند وظیفه‌ای را به راحتی پشتیبانی کند؛ اما گاهی اوقات هم گرمای زیادی در قیمت زیرین بدنه تولید می‌شود.

این لپ تاپ برای تجربه بازی هم خوب بوده و با گرافیک یکپارچه خود می‌تواند برخی از بهترین نتیجه‌ها را رقم بزند. این بهترین تجربه‌ای است که از یک لپ تاپ ۱۳ اینچی می‌توانید انتظار داشته باشید.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


لپ تاپ Chromebook Duet 3 لنوو – بهترین لپ تاپ زیر ۴۰۰ دلار

لپ تاپ لنوو Chromebook Duet 3 محصولی عالی و کوچک برای آن دسته از خریدارانی است که به دنبال صرف هزینه پایین هستند. این محصول دارای صفحه کلید جداشدنی از نوع مغناطیسی بوده و برای روشن و خاموش کردن راحت‌تر لپ تاپ هم به کار می‌رود.

صفحه نمایش لپ تاپ از قلم‌های USI نیز پشتیبانی می‌کند و اگرچه، قلم آن را باید جداگانه خریداری کنید. با این حال، صفحه کلید و قاب پشتی مغناطیسی لپ تاپ در کنار پایه، جزوی از لپ تاپ بوده و قیمت مجزایی برایش پرداخت نمی‌کنید.

این لپ تاپ برای کارهای روزمره مناسب بوده و برای کارهای سبک و پر کردن اوقات فراغت خود می‌توانید از آن بهره ببرید. صفحه نمایش آن دارای اندازه ۱۱ اینچی بوده و وضوح و روشنایی بالایی هم دارد. صفحه کلید در کنار تاچ پد بسیار راحت بوده و عمر باتری آن هم نزدیک به یک روز کامل می‌تواند دوام داشته باشد.

جذابیت واقعی دستگاه در قابلیت حمل بالای آن است. وزن آن تنها ۹۴۸ گرم بوده و قابلیت جدا شدن صفحه کلید هم کمک می‌کند که در راحت‌ترین شرایط ممکن آن را در هنگام حرکت با خود حمل کنید.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


لپ تاپ Surface Laptop 5 (13.5 inch) مایکروسافت – بهترین لپ تاپ نازک و سبک

سرفیس لپ تاپ ۵ مایکروسافت دارای ظاهری شبیه به سرفیس لپ تاپ ۴ است که سال گذشته روانه بازار شده بود. نسخه پنجم هم مانند نسل قبلی خود، طراحی نازک، سبک و بسیار خوش ساختی دارد و سبک خاص مایکروسافت را می‌توان در آن تماشا کرد. به تازگی، سرفیس لپ تاپ ۵ از تاندربولت ۴ هم پشتیبانی می‌کند، اما برخلاف سال گذشته، لپ تاپ را تنها در مدل‌های اینتل می‌توانید خرید کنید و دیگر از تراشه AMD استفاده نمی‌کند.

در داخل لپ تاپ هم پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل به کار رفته‌اند که عملکرد رضایت بخشی به همراه دارند. به ویژه اینکه در تسک‌های تک وظیفه‌ای، می‌توانید بدون مشکل به لپ تاپ اعتماد کنید. بنابراین اگر به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که چه لپ تاپ بخرم که وزن پایینی داشته باشد، سرفیس لپ تاپ ۵ می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

در تست‌های ما، هیچ گرمای اضافی یا صدای فن وجود داشته و با توجه به مشخصات نازک دستگاه هم قابل درک است. تسک‌های خود را می‌توانید در صفحه نمایش با نسبت با نسبت تصویر ۳:۲ و ابعاد ۱۳ اینچی انجام دهید که بسیار هم وضوح بالایی دارد. یکی از ایرادات اصلی این لپ تاپ در عمر باتری است. این عمر باتری خوب بوده اما شگفت انگیز نیست و نسبت به نتایج دریافتی از سال گذشته، با کاهش عمر باتری مواجه هستیم.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم

لپ تاپ Blade 16 ریزر – بهترین لپ تاپ برای تجربه بازی‌های AAA

لپ تاپ Blade 16 را می‌توانیم خریدی باور نکردنی برای گیمرهایی تلقی کنیم که مشکلی برای پرداخت هزینه‌های سنگین ندارند. این لپ تاپ به تراشه‌های رده بالای انویدیا و اینتل مجهز شده و می‌تواند اکثر بازی‌های پر طرفدار امروزی را در بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند.

شما به تمام افکت‌هایی که می‌خواهید اجرا کنید، دسترسی خواهید داشت. بدنه آن زیبا بوده و کیبوردی سرگرم کننده با چراغ‌های RGB را هم می‌توانیم داشته باشید. بنابراین، کمتر گیمری را می‌توان پیدا کرد که بتواند از این لپ تاپ ایراد بگیرد. جذابیت این لپ تاپ تنها در عملکرد بالایش نیست و بازی‌ها از نظر گرافیکی هم عالی به نظر می‌رسند.

Blade 16 یک صفحه نمایش مینی LED آپشنال داشته و پنل آن نه‌تنها رنگ‌های غنی و زنده‌ای تولید می‌کند، بلکه دارای ویژگی حالت دوگانه هم است که به شما امکان می‌دهد تا با یک کلیک بین حالت‌های اصلی UDH Plus /120Hz و FHD Plus/240Hz سوییچ کنید. برخی از لپ تاپ‌های قبلی این سری هم به این قابلیت مجهز بودند و برای داشتن یک تجربه گیمینگ خوب، نیازی به این همه خرج اضافه نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بهرتین لپ تاپ های بازار ایران

اما اگر به دنبال بهترین عملکرد و بهترین نمایشگر جهت بازی هستید، می‌توانید به سراغ فرم فاکتور ۱۶ اینچی این لپ تاپ بروید. این گزینه محصولی لوکس با قیمتی بسیار بالا است و جزو بهترین لپ تاپ های پیشنهادی ما برای شما خواهد بود.

چه لپ تاپی بخرمچه لپ تاپی بخرم


سخن آخر

ما در این مطلب سعی کردیم که پاسخ روشنی به سوال چه لپ تاپی بخرم ارائه داده و در همه زمینه‌ها شما را راهنمایی کنیم. گزینه‌های جذاب زیادی پیش روی شما وجود دارد و بسته به اینکه چه کاری با لپ تاپ خود انجام خواهید داد، می‌توانید گزینه‌های مختلف را بررسی کنید. البته این بسته به جیب شما هم دارد و با توجه به بودجه خود، می‌توانید از بین گزینه‌های یاد شده انتخاب خود را داشته باشید.

شما هم می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما در میان گذارید. به نظر شما کدام گزینه می‌تواند بهترین خرید در بازار لپ تاپ‌ها باشد؟ جای کدام لپ تاپ در لیست ما خالی است؟ می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما همراه شوید.

لپ تاپ بهتر است یا PC یا تبلت؟

اگرچه لپ تاپ‌ها به دلیل قابل حمل بودن محبوبیت فزاینده‌ای دارند، اما باید توجه داشت که این محصولات برای همه مناسب نیستند. برخی از افراد برای کارهای پردازشی سنگین، مثل رندرینگ و تدوین حرفه‌ای به قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارند که در اکثر لپ تاپ‌های یافت نمی‌شود و حتی اگر لپ تاپی با چنین سخت افزاری پیدا شود هم یا قیمت سرسام آوری دارد که به خرید آن نمی‌ارزد یا بسیار سنگین و حجیم است که قابلیت حمل‌پذیری لپ تاپ را زیر سوال می‌برد.

در این حالت خرید یک سیستم کامپیوتر (PC) بهترین گزینه است و پیشنهاد می‌شود به لیست بهترین سیستم های کامپیوتری شهر سخت افزار برای راهنمایی و مشاوره مراجعه کنید.

افزون بر این، کامپیوترهای شخصی معمولاً نسبت به یک لپ تاپ با همان مشخصات، قیمت کمتری دارند و همچنین قابل ارتقا هستند، در حالی که سخت افزارهای اصلی لپ تاپ مانند کارت گرافیک و پردازنده را هیچگاه نمی‌توان ارتقا داد. PCها همچنین دارای صفحه نمایش بزرگتر و صفحه کلید راحت‌تری هستند که برای کار و سرگرمی هم بسیار گزینه‌ی مطلوب‌تری محسوب می‌شوند.

در نقطه مقابل این گزینه، لوح‌های هوشمند یا همان تبلت‌ها هستند که قابلیت حمل بسیار بهتری دارند، اما شاید از نظر سخت افزاری مقداری ضعیف‌تر از بهترین لپ تاپ ها باشند. یک تبلت می‌تواند نیازهای محاسباتی اولیه بسیاری از افراد را حتی بهتر از یک لپ‌تاپ برآورده کند. تبلت‌ها نسبت به لپ تاپ‌ها ارزان‌تر بوده و راحت‌تر نگه‌داری می‌شوند.

با در نظر گرفتن تمام این صحبت‌ها اگر به یک کامپیوتر قابل حمل نیاز دارید و در اصل به دنبال حد وسطی بین یک تبلت و یک کامپیوتر شخصی هستید، لپ تاپ بهترین گزینه شماست و پیشنهاد می‌شود با مطالعه‌ی ادامه این مطلب، از لیست بهترین لپ تاپ های بازار ایران یک گزینه را انتخاب کنید. 

سوالات متداول در مورد خرید بهترین لپ تاپ

کدام برند لپ تاپ بهتر است؟

اکثر برندهای دیگر مانند لنوو و HP و دل هم محصولاتی در حد ایسوس و ایسر ارائه می‌دهند و پیشنهاد می‌شود برند لپ تاپ را معیار اصلی خود برای خرید قرار ندهید و بیشتر روی مشخصات و سخت افزار مد نظر تمرکز کنید. 

در حال حاضر اکثر برندهایی که در بازار ایران ارائه می‌شوند، لپ تاپ‌های مطمئن و مرغوبی عرضه می‌کنند. اما به صورت کلی، هم‌اکنون برندهای ایسوس و ایسر در بازار ایران محبوب‌ترین و بهترین مارک های لپ تاپ هستند که بسیاری از محصولات آن‌ها در راهنمای خرید لپ تاپ شهر سخت افزار حضور دارند و شما می‌توانید بسته به نیاز خود از میان آن‌ها انتخاب کنید. 

بهترین مارک لپ تاپ در ایران چیست؟

اکثر مارک های لپ تاپ معتبر حاضر در ایران محصولات قابل قبولی ارائه می‌دهند، اما با توجه به محبوبیت برندهای ایسوس و ایسر می‌توان انتظار بالاتری از محصولات این دو برند بزرگ داشت در حالت کلی برندهای ایسوس و ایسر همیشه در رده بندی بهترین لپ تاپ های جهان حضور دارند.

آیا لپ تاپ سیم کارت می‌خورد؟

بله، برخی لپ تاپ‌های کوچک یا اولترابوک‌ها هستند که از درگاه سیم کارت و شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کنند. اما اصولاً این محصولات توان پردازشی کمتری نسبت به لپ تاپ‌های معمولی دارند و به همین دلیل کارایی کمتری هم ارائه می‌دهند. 

عمر مفید لپ تاپ چند سال است؟

پاسخ دقیق این سوال به لپ تاپی که شما برای خرید انتخاب کرده‌اید وابسته است. برای مثال لپ تاپ‌های گیمینگ که هم‌اکنون پرچمدار هر سال می‌توانند به راحتی کاربر را تا 6 یا 7 سال آینده همراهی کنند، اما محصولات ضعیف‌تر و ارزان‌تر طبیعتاً عمر مفید کمتری هم خواهند داشت. به عنوان یک قانون سرانگشتی می‌توان گفت محصولات مصرفی الکترونیکی اکثراً در نهایت 5 سال عمر مفید دارند و پس از آن بهتر است با مدل جدیدتر تعویض شوند.

همه چیز در مورد لپ تاپ

در جدیدترین لیست از «بهترین لپ تاپ های پیشنهادی» که برای «تیر 1402» تدارک دیده‌ایم، به سراغ بهترین لپ تاپ‌های موجود در دسته بندی‌های استفاده روزمره و مولتی مدیا، مهندسی و طراحی و در نهایت بازی رفته‌ایم و در هر بخش چند لپ تاپ برتر بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین میتوانید به سایت اچ پی سر بزنید.

در نظر داشته باشید در یک ماه گذشته قیمت اکثر لپ تاپ‌های پیشنهادی در بازار ایران مقداری کاهش یافته است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.