شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

هزینه ارتودنسی نامرئی

مجله مجله فناوری و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی

هزینه ارتودنسی نامرئی

۲۵۹ بازديد

ارتودنسی نامرئی ؛ مراحل، قیمت ارتودنسی نامرئی و انواع آن

ارتودنسی نامرئی چیست؟ در ابتدا می خواهیم به این سوال بپردازیم. ارتودنسی نامرئی (به انگلیسی: invisible orthodontics) یکی از پر طرفدارترین روش‌های ارتودنسی است. در ارتودنسی نامرئی دستگاه های ارتودنسی دیده نمی شوند. روش های زیادی برای تقسیم بندی ارتودنسی وجود دارد، یکی از آن ها تقسیم ارتودنسی به نامرئی و معمولی (که از روی دندان ها دستگاه های ارتودنسی پیدا هستند) است.ارتودنسی نامرئی روش درمانی است که بیشتر مورد استقبال افراد بزرگسال قرار می گیرد و بزرگسالان به دلایل متفاوت، بیشتر به دنبال این هستند که ارتودنسی بر روی دندان آن ها نمایان نباشد. مزیت اصلی انواع ارتودنسی نامرئی نمایان نبودن آن است. البته باید ذکر کرد که استفاده از ارتودنسی نامرئی برای همه امکان پذیر نیست و در ابتدا باید توسط متخصص ارتودنسی معاینه شوید.

با ما همراه شوید تا علاوه بر ارتودنسی نامرئی، به موارد دیگری از جمله مراحل ارتودنسی نامرئی، هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی، قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا، انواع ارتودنسی نامرئی و … بپردازیم.

هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی چقدر است؟


قبل از هرچیزی لازم است در همین ابتدا بدانید که واقعا هیچ قیمت دقیقی برای هیچکدام از خدمات دندانپزکشی از دندانپزشکی ترمیم و زیبایی گرفته تا ارتودنسی دندان و ایمپلنت دندان وجود ندارد. هرچه هست تنها محدوده یا بازه ای از قیمت ها است. برای همین اگر بخواهید تحت ارتودنسی نامرئی قرار بگیرید بسته به نوع دستگاهی که انتخاب میکنید هزینه ارتودنسی نامرئی چیزی بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر فک متغییر است. ادامه مقاله را بخوانید تا متوجه شوید هر دستگاه به صورت حدودی چقدر هزینه دارد و فراموش نکنید این قیمت ها حدودی هستند و تنها راه تعیین هزینه نهایی مراجعه به کلینیک دندانپزشکی است.

ارتودنسی نامرئی چیست؟ (تعریف دقیق این نوع ارتودنسی)


بیشتر از اینکه خود متخصصان ارتودنسی بخواهند از عبارت ارتودنسی نامرئی استفاده کنند، این مردم عادی و مراجعان هستند که به طور گسترده از این عبارت استفاده کرده و آن را تبدیل به یک اصطلاح دندانپزشکی کرده اند. در اصل ما چیزی به این اسم نداریم اما چون روش ها و دستگاه های بکار رفته برای صاف و یکدست کردن دندان ها تقریبا شفاف هستند و یا در دید نیستند به آن ها در مجموع نامرئی گفته میشود. دستگاه های ارتودنسی شفاف یا ناپیدا متنوع هستند و هر کدام قیمت و هزینه خاصی دارند. اما قیمت همه آن ها معمولا در همان رنج هزینه ارتودسنی نامرئی است که یک پاراگراف پیش به آن اشاره کردیم .

حدود هزینه ارتودنسی در سال 1400 [بروز شده دی ماه]:
هزینه ارتودنسی دندان را نمی‌توان به صورت دقیق اعلام کرد. زیرا متناسب با عوامل متعددی می‌تواند قیمت متفاوتی در انتها داشته باشد. اما دانستن حدود قیمت ارتودنسی به شما در فرآیند تصمیم گیری و زمانبندی کمک خواهد کرد تا در انتها انتخاب بهتری داشته باشید.

در ادامه حدود هزینه‌های انواع روش‌های ارتودنسی و حداقل هزینه ارتودنسی را در سال 1400 مشاهده کنید:

هزینه ارتودنسی متحرک تک فک از ۴۰۰۰۰۰۰ تومان
دستگاه فانکشنال ثابت ۸۰۰۰۰۰۰ تومان
ارتودنسی face mask (با پلاک متحرک یا ثابت ) ۸۰۰۰۰۰۰ تومان
قیمت ارتودنسی ثابت یک فک بسته به سن بیمار و نیاز به کشیدن ۷۰۰۰۰۰۰ تومان
ارتودنسی ثابت دو فک بسته به سن بیمار و نیاز به کشیدن از ۱۵۰۰۰۰۰۰ تومان
ارتودنسی برای جراحی فک بر اساس شدت مشکل ۲۲۰۰۰۰۰۰ تومان
ارتودنسی با دستگاه hyrax از ۴۰۰۰۰۰۰ تومان
هزینه ارتودنسی دندان نهفته به ازاء هر دندان ۴۰۰۰۰۰۰ تومان
نصب مینی اسکرو ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
براکت سرامیکی هر فک ۳۵۰۰۰۰۰ تومان
براکت دیمون ۸۰۰۰۰۰۰ تومان
براکت‌های دیمون سفید ۶۰۰۰۰۰۰ تومان
هزینه ارتودنسی نامرئی (شفاف) بر اساس یک یا دو فک و کمپانی سازنده ۲۳۰۰۰۰۰۰ تومان تا ۲۷۰۰۰۰۰۰ تومان


در روش ارتودنسی نامرئی، دستگاه های ارتودنسی بر روی دندانها مشاهده نمی شوند. به عبارت دیگر هنگامی که بیمار دهان خود را باز می نماید، دستگاه های ارتودنسی دیده نمی شوند. به علت دیده نشدن سیم های ارتودنسی، تقاضا برای داشتن ارتودنسی نامرئی بیش از گذشته در بیماران مشاهده می شود. ارتودنسی نامرئی به سه صورت ارایه میگردد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

ارتودنسی نامرئی به علت تقاضای زیاد بیماران بزرگسال یکی از درمان های رایج در مطب های ارتودنسی شده است از انواع ارتودنسی نامرئی می توان به ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی با موارد همرنگ و ارتودنسی با پلاک های شفاف اشاره کرد. تفاوت عمده این سه نوع ارتودنسی در قابلیت برداشتن آنها است. بدین معنا که ارتودنسی با پلاک شفاف را می توانید از دهان خارج کنید. این در دسته ارتودنسی متحرک قرار می گیرد. اما دو نوع دیگر را نمی توانید خودتان بردارید و جا به جا کنید. در دسته ارتودنسی ثابت قرار می گیرند.

مهمترین عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی نامرئی چیست؟


از میان تمام فاکتورهای بالا، ۳ عامل نوع دستگاه های ارتودنسی بکار رفته، سن بیمار و شدت مشکل در برآورد قیمت ارتودنسی نامرئی مهمترین نقش را دارند. که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

نوع دستگاه ارتودنسی بکار رفته
ما در ارتودنسی نامرئی از دستگاه های محتلفی برای برطرف کردن مشکل بیمار استفاده میکنیم. (ارتودنسی لینگوال)، (ارتودنسی با کمک پلاک های شفاف یا الاینرها) و (ارتودنسی با کمک براکت های همرنگ دندان)، سه دسته مهم از دستگاه های ارتودنسی نامرئی هستند. هر کدام از این سه دسته، کاربردها، هواداران و به طبع قیمت های خودشان را دارند.

هزینه ارتودنسی نامرئی بر اساس نوع بریس ها
هزینه ارتودنسی با بریس های همرنگ دندان
هزینه ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی ۷,۰۰۰,۰۰۰ تا ۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت ارتودنسی سرامیکی
این بریس ها مشابه بریس های فلزی هستند با این تفاوت که تمام اجزای آن ها هم رنگ دندان های بیمار است. به این سیستم در اصل ارتودنسی سرامیکی هم گفته میشود. برخلاف بریس های فلزی که بسیار در چشم هستند، این بریس ها را نمیتوان به راحتی دید و بیمار در استفاده از آن ها راحت تر است. هزینه ارتودنسی با بریس های فلزی در جهان به طور میانگین ۳۰۰۰ دلار تا حدودا ۷۰۰۰ دلار آمریکا است. این درحالی است که هزینه ارتودنسی نامرئی با بریس های همرنگ دندان (براکت های پلاستیکی و سرامیکی) به طور میانگین ۳۸۰۰ دلار تا ۸ هزار دلار تخمین زده میشود.

قیمت ارتودنسی با دستگاههای لینگوال
هزینه ارتودنسی نامرئی با سیستم لینگوال ۸,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.