شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ استوک

مجله مجله فناوری و تکنولوژی | اخبار روز دنیا از تازه های تکنولوژی

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ استوک

۲۵۷ بازديد

خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس G513QY به عنوان لپ تاپ گیمینگ از دیجی هایکو خریدی به صرفه خواهد بود. این مدل با ۱۲ گیگا بایت حافظه گرافیکی مدل AMD RX 6800 و پردازنده عالی AMD Ryzen 9 5900 برای کاربری مالتی مدیا و کارهای سنگین و گیمینگ گزینه مناسبی به حساب می آید. لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس ROG Strix G513QY از یک پردازنده هشت هسته ای AMD Ryzen 9 5900 استفاده میکند. فرکانس پردازشی این پردازنده تا ۴.۶ گیگاهرتز هم میرسد. این پردازنده ۱۶ مگابایت کش دارد. بنچمارک این پردازنده حدود ۲۳۰۰۰ است. عملکرد این CPU تقریبا دو برابر از پردازندههای i7 نسل نهم و دهم اینتل بهتر است. حافظه رم دستگاه ۶۴GB DDR4 3200MHz می باشد. دستگاه G513QM ایسوس دارای حافظه سرعت بالای SSD از نوع NVMe با ظرفیت ۲TB می باشد. این لپ تاپ دارای کارت گرافیک RX6800 با ۱۲G حافظه گرافیکی مجزا میباشد که کارایی آن بین دو مدل Geforce RTX 3070 و Geforce RTX 3080 میباشد. باطری از نوع لیتیومی ۴ سلولی و ظرفیت ۹۰WHr با میزان شارژدهی ۲ الی ۴ ساعت میباشد. بهترین لپ تاپ استوک باطری دستگاه از نوع داخلی بوده و برای تعویض آن حتما باید قاب زیر دستگاه باز شود. این مدل لپ تاپ، دارای مدار قطع کن باطری است و در صورت شارژ کامل، باطری از مدار خارج میشود.

  • شروع کننده موضوع soheyl14
  • توضیحات پورت شبکه Ethernet
  • درایو نوری: DVD RW Lightscribv
  • Vostro: لپتاپ و کامپیوترهای اداری و عموما سبک
  • لپ تاپ استوک Lenovo

درآمد شرکت ایسوس در سال ۲۰۰۹ میلادی، ۲۱٫۹ میلیارد دلار و سود آن حدود ۵۲۲ میلیون دلار بودهاست. از محصولات موفق ایسوس، رایانهٔ شخصی «ای» (Eee PC) میباشد که در سال ۲۰۰۷ به بازار ارائه شده و جوایز متعددی را از آن خود کردهاست. این نوتبوک کوچک، ارزان و سبک وزن برای کاربران کم تجربه رایانه که به تمام ابزارهای یک رایانهٔ کامل احتیاجی ندارند، طراحی شد و بهخاطر برنامههای سازگار با اینترنت در آن، به «نِتبوک» شهرت یافت. با استقبال بازار از این محصول، دیگر شرکتهای رقیب مانند ایسر، لِنووُ، توشیبا، دِل و هیولت پاکارد نیز، بیدرنگ به ساخت نتبوکهای مشابه پرداختند و شرکت ایسر در فروش این نوع محصول، از ایسوس پیشی گرفت. ریشههای تأسیس این شرکت به سال ۱۸۷۵ و راهاندازی شرکت تاناکا سیزو-شا توسط تاناکا هیساشیگ بازمیگردد. فرم کنونی توشیبا در سال ۱۹۳۹ با ادغام شرکتهای تاناکا سیزو-شا و توکیو دنکی (تأسیس: ۱۸۹۰) شکل گرفت. هماکنون توشیبا، پس از شرکتهای اچپی، دل، ایسر و لنوو، در رتبه پنجم از بزرگترین تولیدکنندگان رایانههای شخصی قرار دارد.

  • Great kickstand
  • داشتن قابلیت بوت از طریق شبکه (PXE )
  • حافظه رم ۸ گیگابایت
  • پردازنده: اینتل مدل i7 11800H
  • در گاه کارت حافظه ندارد
  • به فروشگاه معتبر دارای مجوزهای قانونی مراجعه کنید
  • جک یو اس بی لپ تاپ

خرابی فلت لپ تاپ نیز یکی دیگر از عواملی است که منجر به اختلال در انتقال تصاویر پردازش شده به مانیتور و در نتیجه شطرنجی شدن تصاویر می شود. مساله رفع مشکل شطرنجی شدن صفحه لپ تاپ ایسوس مساله ای است که باید به صورت تخصصی بررسی شده و علل به وجود آمدن آن برطرف گردند. اما به طور کلی می توان گفت که یکی از راهکارهای رفع این مساله، تعمیر و تعویض کارت گرافیک است. تعویض کارت گرافیک موجب می شود که مشکلات موجود در کارت گرافیک قبلی از بین رفته و در نتیجه ایراد شطرنجی شدن مانیتور لپ تاپ ایسوس نیز برطرف شود. یکی از راهکارهایی که کاربر می تواند شخصا برای رفع این مساله پیاده کند، بروزرسانی و نصب درایور گرافیک است. سایت فروش لپ تاپ دست دوم برای این کار کافی است نسخه متناسب با ویندوز کارت گرافیک از وبسایت رسمی ایسوس دانلود شده و بر روی سیستم نصب شود. راهکارهای دیگری نیز وجود دارند که برای رفع این ایراد عنوان می شوند اما این موارد نیز تا حدودی تخصصی بوده و برای انجام آنها نیاز به متخصصین فنی است.

و همین امر باعث شده بسیار سریع و خوب بتواند به پردازش اطلاعات بپردازد و باتری این لپ تاپ 2 سلولی است و ظرفیت باتری آن 37 وات در ساعت است. همچنین نگه داشتن شارژ باتری که یک نکته مثبت برای دانشجو ها به حساب میاید. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ از برند NVIDIA مدل Intel Shared و فاقد فضای اختصاصی گرافیکی است. پشتیبانی از شبکه های اتصال بی سیم،دارای پورت های ورودی و خروجی ، به منظور اتصال انواع لوازم جانبی به لپ تاپ از دیگر خصوصیات این لپ تاپ هستند . لپ تاپ ایسوس مدل R565EA یکی از باریک ترین لپ تاپ های 15.6 اینچی و با قیمت مناسب و اقتصادی برند ایسوس می باشد . وزن لپ تاپ 1.8 کیلوگرم می باشد که وزنبسیار مناسبی برای یک لپ تاپ 15.6 اینچی محسوب می شود و این لپ تاپ را به گزینه ای مناسب برای دانشجویانی که حمل و نقل زیادی دارند تبدیل کرده است. پردازنده بکار رفته شده در این لپ تاپ از نوع پردازنده core i3 مدل 1115G4 با 6 مگابایت کش پردازنده و سرعت قابل قبول 3.0 تا 4.1 گیگاهرتز است.

شرکت اچ پی در لپ تاپ hp omen 15 2020 از پردازنده Intel Core i7 نسل 8 استفاده کرده است؛ که پاسخگوی امور روزانه شما خواهد بود. بهآسانی بازیهای قوی نرمافزارهای گرافیکی از جمله: فتوشاپ، کورل دراو و نرمافزارهای برنامهنویسی توسط این دستگاه پشتیبانی میشوند. استفاده از هارد دیسک SSD در این لپ تاپ، عملکرد آن را فوقالعاده بیشتر بهبود میبخشد. همچنین دارای فناوری Intel® Optane است که باعث تقویت عملکرد پردازنده میشود. لپ تاپ hp omen 15-dh1070wm برای ارتقاء و نگهداری آسان با دسترسی به HDD، SSD و RAM طراحی شده است. بهعلاوه، از پورتهای زیاد برای لوازم جانبی مورد علاقه و نمایشگرهای خارجی میتوانید استفاده کنید. حافظه رم 8 گیگابایت DDR4 باقابلیت ارتقاء است. کە ظاهراً نیاز بە ارتقاء آن احساس نمیشود. 128 گیگابایت از نوع ssd با سرعت بسیار بالای لود است. این حافظه داخلی علاوه بر سرعت بالای پردازشی، گنجایش کافی برای ذخیره فایلهای مختلف را هم دارد. با معماری کاملاً جدید NVIDIA Turing g، بازی و پخش هرگز دچار کندی نخواهید شد.

هرچند هدف این لپ تاپ بیشتر صنعتی مهندسی بوده است اما ظرافت و طراحی hp zbook 15 آن را بسیار خوش دست و زیبا نمایان کرده که در عین استحکام زیبایی خود را حفظ کند. پورت های hp zbook g3 برای مهندسین و طراحان کم و کاستی نذاشته است. این لپ تاپ فول پورت همه ی جوانب را در نظر گرفته. شاید کمتر مهندسی را بشناسید که عاشق سری اچ zbook نباشد اما خب به هر حال سلیقه های متفاوتی داریم که شاید مورد پسند همه نباشد. کمپانی Nvidia تولید کارت گرافیک سری m2000m خود را از سال 2015 شروع کرد. این کارت گرافیک مختص نوت بوک معماری Maxwell بر اساس فرایند تولید 28 نانومتر است. hp zbook 15 خرید این کارت گرافیک با حافظه ی رم 4 گیگابایت اختصاصی GDDR5 با فرکانس 5 گیگاهرتز میباشد. البته ای منظقی است که هدف ساخت این کارت گرافیک برای مهندسین است و برای بازی مناسب نیست اما در بسیاری از بازی ها نیاز مارا به راحتی براورده خواهد کرد. پردازنده ی این لپ تاپ از شرکت محبوب intel نسل ششم میباشد. پردازنده ی core i7 سری 6820HQ که تفاوت بسیار زیادی با نسل ششم سری u همین شرکت را دارد. اینتل سری hq را برای پردازش ها بالا طراحی کرده تا بتواند نیاز رندر و تدوین را براورده کند. پردازنده ی hp zbook 15g3 دارای 8 مگابایت حافظه ی کش و با فرکانس پردازنده ی 2.8 تا 3.90 گیگاهرتز میباشد.

  • پورت : HDMIدارد
  • کیبرد لپتاپ دل
  • مشخصات حافظه داخلی 128 گیگاابایت حافظه داخلی از نوع SSD
  • پردازنده: نسل هشتم Intel Core i5 - i7
  • حافظه: حداقل 256GB M.2 NVMe™ PCIe® 3.0 SSD
  • طول عمر باتری
  • صفحه نمایش: 13.3″ diagonal FHD IPS (1,920 x 1,080)

فضای ذخیرهسازی دستگاه 256 گیگابایت است که شاید برای دانشجویان کافی نباشد. با این حال، رابط کاربری دستگاه با سیستم عامل window 10 که نسخه اصل آن از قبل روی HP 14 نصب شده، درجه یک است. یک صفحه نمایش عالی 14 اینچی با تراکم 1920×1080 در این لپ تاپ نظر گرفته شده است. خصوصیت ضد تابش صفحه نمایش، فشار را بر چشمان شما به حداقل میرساند. نمایشگر در فعالیتهای مختلف مثل پخش فیلم یا شرکت در کلاس آنلاین، شما را راضی خواهد کرد. HP 14 تمام ویژگیها و امکانات یک لپ تاپ قابل قبول را دارا میباشد: کیبورد باکیفیت، تاچ پد خوبی که از دستورهای حرکتی مختلف پشتیبانی میکند، بلندگوهای دوگانه، وب کم HD، و یک میکروفون مناسب برای کلاسهای آنلاین. این دستگاه تنها 1.4 کیلوگرم وزن دارد، بههمین دلیل به سادگی امکان حمل و نقل آن برای دانشجویان ممکن است. پورتهای دستگاه هم شامل USB 3.0، رم ریدر و درگاه HDMI میشود. باتری لپ تاپ تقریبا 10 ساعت شارژدهی برایتان خواهد داشت.

لپ تاپ Lenovo V15-O از نظر مشخصات سختافزاری به پردازنده Intel Core i5 مجهز شده است که عملکرد خوب و قابل قبولی در اجرای اپلیکیشنها دارد. پردازنده گرافیکی GEFORCE MX350 نیز با این لپ تاپ میانرده عرضه میشود. همچنین تعداد پورتهای مختلف امکان اتصال آسان به دستگاههای دیگر را نیز فراهم میکند. در مجموع، اگر به دنبال خرید بهترین مدل لپ تاپ لنوو میانرده و مقرونبهصرفه هستید، Lenovo V15-O میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد. لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15ACH6 با سایز 15.6 اینچی یکی از لپ تاپ هایی است که میتواند تمام انتظارات شما را در زمینه بازی و گرافیک برآورده کند. آخرین مدل لپ تاپ لنوو دارای پردازنده قدرتمند Ryzen 7 5800H است که میتواند پردازشهای سنگینی را برای شما انجام دهد. پردازنده دارای ضریب مالتیپر باز است و شما میتوانید با توجه به نیاز خود از تنظیمات بایوس قدرت و سرعت پردازش آن را کموزیاد کنید. این لپ تاپ دارای کارت گرافیک GeForce RTX 3060 GDDR6 ساخت شرکت nVidia با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی است. میتواند قدرت بسیار بالایی را در پردازش بازیهای گرافیکی سنگین و کارهای سنگین گرافیکی در اختیار شما قرار دهد. بهترین لپ تاپ لنوو دارای حافظه داخلی 512 گیگابایتی SSD M.2 است که همظرفیت خوب و هم سرعت بسیار بالایی را برای شما به ارمغان میآورد. بله. طراحی بدنه، نوآوری و خلاقیت در طراحی، قیمت مناسب، سخت افزار با کیفیت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش از مهمترین مشخصات لپ تاپ لنوو هستند که ارزش خرید آن را افزایش دادهاند.

یک هارد 128 گیگابایتی یا بالاتر SSD بهتر از یک هارد مکانیکی با ظرفیت بیشتر است. با این حال میتوانید با خرید یک لپتاپ با هارد مکانیکی و سپس جایگزین کردن آن با یک هارد SSD مقداری در هزینههای خود صرفه جویی کنید. در میان راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های دست دوم تا کنون به موارد خوبی اشاره شد که در ادامه پیشنهاد میشود باما همراه باشید که قصد دارید اطلاعات و نکات مربوط به حافظه داخلی را در اختیارتان قرار دهیم. لپ تاپ دست دوم core i7 اگر جزو کاربرانی هستید که داده های بسیاری روی لپتاپ نگهداری میکنید پیشنهاد میشود که از هارد های با ظرفیت بالا استفاده کنید. در این خصوص اگر حیطه کاری شما نیاز به برنامه های مختلف نظیر فتوشاپ و… دارد میتوانید از هارد های اس اس دی استفاده کنید که قیمت بالاتری نسبت به هارد معمولی دارند اما سرعت ده برابری آنها میتواند در زمینه های بسیاری به شما کمک نماید.

  • حافظه داخلی ۱ ترابایتی HDD به همراه 256 گیگابایت SSD
  • صفحه نمایش لمسی: خیر
  • پردازش و گرافیک سریع
  • وزن: 1.7 کیلوگرم
  • کارت خوان
  • قیمت پایین
  • تست کیبرد لپ تاپ
  • نوع صفحه نمایش: IPS LED-backlit LCD

این لپ تاپ هم از کارت گرافیک GeForce RTX 2070 با حافظه اختصاصی 8 گیگابایتی استفاده میکند. همچنین این کارت گرافیک را پردازنده مرکزی Intel Core i7-10750H با فرکانس 2.6 تا 5 گیگاهرتز همراهی میکند و در نهایت 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 در کنار 512 گیگابایت حافظه SSD باعث تکمیل شدن این سخت افزار میشود. نمایشگر این محصول هم رزولوشن FHD دارد و از نوع IPS LCD است. این صفحه نمایش با زاویه دید 178 درجهای از نوع مات بوده و از نرخ نوسازی 240 هرتزی نیز پشتیبانی میکند. لپ تاپ استوک لنوو thinkpad yoga 370 پردازنده i7 این نمایشگر در کنار سخت افزار قوی (به خصوص کارت گرافیک خوب) باعث میشود تا شما از اجرا کردن بازیها نهایت لذت را ببرید. از دیگر مشخصات این لپ تاپ 2.4 کیلوگرمی میتوان به حافظه کش 12 مگابایتی، پشتیبانی از درگاههای مختلف از جمله Type C، سیستم عامل ویندوز 10 و باتری 4 سلولی 48 وات ساعت اشاره کرد. این لپ تاپ ایسوس به نسب قیمت ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.